fala mico
idemo dalje : vremeto vo kadarot.
teoretski, sekoj kadar vo stripot pretstavuva eden oddelen moment, a nie si zamisluvame sto se slucuva megju kadrite.
arno ama, dokolku vo kadarot ima dijalog, znaci kadarot trae kolku sto e potrebno za da se izgovori toj dijalog.
dokolku ima povekje likovi koi zboruvaat vo ist kadar, vremetraenjeto se prodolzuva. (najcesto ne zboruvaat istovremeno tuku eden po drug neli).
isto taka, i samata forma na kadarot moze da vlijae na toa kako citatelot kje go percepira vremeto.
pr. da zamislime dva prijateli sednati na masa eden sproti drug. edniot prasuva "kako si" drugiot veli "dobro".
dokolku se vo ist kadar, dejstieto se slucuva spontano, dvete repliki doagjaat edna po druga. istoto se slucuva dokolku dvata prijateli se kadrirani vo krupen plan, vo kockesti ramki.
megjutoa, ako prviot e kadriran vo kockesta ramka, a vtoriot vo pravoagolna horizontalna ramka, formata na kadarot sugerira deka ima pauza pred vtoriot da odgovori.
ovaa pauza pred ogovorot moze da se dolovi i dokolku se dodade megju prasanjeto i odgovorot uste eden nem kadar (ili povekje) od vtoriot prijatel.
koga nemame indikacii kolku vreme trae kadarot (nema dijalog i nema nekoja konkretna akcija), togas toj moze da trae dolgo ili kratko, vo zavisnost kolku vreme citatelot kje odluci da se zadrzi na nego. (pr. kadar kako pagja dozd vrz grad, ili pejsaz bez likovi, itn).
traenjeto na eden kadar cesto se prodolzuva i so upotreba na "linii na dvizenje" (movement lines).
na pr. koga imame kadar od tepacka, zamavot kje bide oznacen so linija, a momentot na udarot so zvucen ili graficki efekt.
drug nacin za reprezentacija na vremeto e upotrebata na panorama : imame eden crtez od eden ist dekor, vo koj evoluira nasiot lik (znaci nacrtan povekje pati).
pr. crtez od kujna.
likot vleguva vo kadar / otvara frizider / zema cinija / si pravi sendvic.
dekorot moze (no ne mora) da bide razdelen so ramki i da se dobijat cetiri razlicni kadri, so sto sekoj moment bi bil oddelen od drugite.